Hybrid er standard i Swift og Ignis

Swift Hybrid fra 137.990,-

Den køreglade Swift løfter humøret. Selvom den er tungt pakket med fede features, er den let, agil og økonomisk at køre i. Og fra 2020-årgangen har vi gjort Suzukis hybridteknologi til standard i alle modeller med manuelt gear. Her sørger et kompakt hybridsystem for, at du kan køre længere på literen og udlede mindre CO2 - især ved bykørsel. 

Swift Hybrid fås med den energieffektive Dualjet-motor med 90 hk eller med Boosterjet turbomotoren, der yder 112 hk. Benzinforbruget ved blandet kørsel iflg. den restriktive WLTP-norm er på hhv. 20,0 km/l og 18,4 km/l, og alle varianter er i energiklasse A+ med en halvårlig ejerafgift på kun 500 kr.

Startprisen for Swift Hybrid er på kun 137.990 kr. for Club-modellen, og den inkluderer fx aircondition, el-ruder for, Bluetooth, fjernbetjent centrallås og sidespejle med varme. Action AEB-versionen til 152.990 kr. byder også på automatisk nødbremse, adaptiv fartpilot, 16" alufælge, multimediesystem med DAB+ radio og Apple CarPlay, bakkamera og varme i forsæderne. Og i Exclusive-modellen får du også lækkerier som LED-forlygter, navigation, klimaanlæg og nøglefri betjening.

Sådan virker det!

Suzukis hybridteknik er et kompakt system, der består af en lille el-motor, et effektivt 12V lithium-batteri og et avanceret styresystem.

Systemet er først og fremmest udviklet med tanke på at minimere brændstofforbruget ved bykørsel, hvor der både er mange igangsætninger og nedbremsninger.

  • El-motoren drives af "gratis" strøm, der opsamles på lithium-batteriet, når bilen nedbremses.

  • Ved igangsætning og acceleration aflaster el-motoren bilens benzinmotor, så den bruger mindre benzin.

  • Genstart af motoren efter automatisk stop foregår lydløst, da det er el-motoren, der starter motoren.

  • Du kan følge med i processen på bilens informationsdisplay.

Ignis hybrid. Fra 137.990,-

Suzuki Ignis er markedets første og eneste mini-SUV. En ægte SUV med høj siddeposition til en overkommelig pris. Og nu får du også Suzukis hybridteknologi med som standard i alle modellerne med manuelt gear. Det kompakte hybridsystem betyder, at du kan køre længere på literen og udlede mindre CO2 - især ved bykørsel.

Under motorhjelmen ligger 1,2 Dualjet-motoren med 90 hk, og benzinforbruget ved blandet kørsel er på flotte 19,2 km/l (ny restriktiv WLTP-norm), mens energiklassen er A+ med en halvårlig ejerafgift på kun 500 kr. Du kan også få Ignis Hybrid med AllGrip 4WD-system, og her er forbruget 17,6 km/l og den halvårlige ejerafgift 540 kr.

Hybrid Club-modellen koster 137.990 kr., og her får du både LED-forlygter, Bluetooth, fjernbetjent centrallås, el-ruder for, el-spejle og tågelygter. I Active AEB-modellen til 154.990 kr. får du endvidere automatisk nødbremse, multimediesystem med DAB+ radio, bakkamera, Apple CarPlay, alu-fælge, el-spejle med varme, tagræling, længdejusterbart bagsæde og sædevarme foran. I topmodellen Adventure får du yderligere fx nøglefri betjening, klimaanlæg og navigation.

Suzuki artikler og nyheder Artikler & nyheder

Nyt fra Suzuki - Verden rundt
Suzuki Motor Corporation er et multinationalt selskab med mere end 50.000 medarbejdere. Suzuki...
Suzuki Motorsport 2020
Suzuki Motorsport deltager i både nationale og internationale rallyløb, herunder den...
JORDEMODERENS JIMNY