Untitled 4 2 Untitled 1 2 2 Untitled 9 2 1623927409

Cappuccino var til det japanske marked

”Den burde være solgt over hele verden”

Motoren elsker omdrejninger!

Den 3-cylindrede turbomotor i Cappucino yder 64 hk. Det kan lyde, som om det er i underkanten, men fordi vægten kun er 725 kg, så er forholdet mellem vægt og effekt ganske godt, og den lille motor tager 9.300 o/min og er dermed en af de turbomotorer i verden, som tager flest omdrejninger!

Selv om man kunne tro det, er der faktisk ikke tale om en motorcykelmotor, men om en motor, som fra starten blev udviklet til en bil. Selv om den kun er på 657 cm3, har de tre cylindre både turbolader og intercooler.

Åben med god plads

Untitled 1 2 2

Roadster for 100.000 kroner

Motorjournalistens dom

Christian Frost er motorjournalist og har gennem mange år kørt de fleste sportsvogne i denne verden. Alligevel er han ikke i tvivl om Suzuki Cappuccino.

“Jeg kendte den godt, men havde faktisk ikke kørt en Cappuccino før jeg mødte Andreas, og jeg må sige, at jeg er overrasket over, hvor gennemført den er konstrueret, og hvor meget plads der er i kabinen. I sin tid turde man i Japan måske ikke tro på, at så lille en bil kunne klare sig i Europa, men jeg er ret sikker på, at hvis man havde gjort forsøget, var den blevet et hit. En lille billig roadster, der er sjov at køre, med en motor som virkelig tager omdrejninger - det var sådan nogle biler, briterne lavede i 60’erne, og dem elskede vi!”

Suzuki artikler og nyheder Artikler & nyheder

Nyt fra Suzuki - Verden rundt
Suzuki Motor Corporation er et multinationalt selskab med mere end 50.000 medarbejdere. Suzuki...
Ny topplacering til Suzuki i kundetilfredshed
I den helt friske AutoIndex 2021 analyse kan Suzuki endnu en gang bryste sig af, at Suzuki-ejerne...
Suzuki Motorsport 2021
Suzuki Motorsport deltager i både nationale og internationale rallyløb, herunder den danske DM...