KennethMadsen4 JakobMadsen1 AllanKirkegaard

FINALEWEEKEND MED BÅDE SEJR OG SKUFFELSE FOR SUZUKI MOTORSPORT

DM4 Jakob 3

Der var lagt op til et brag af en finale i DM-rally, da mesterskabet endnu ikke var afgjort, og for Suzuki Motorsport blev det en weekend, som både bød på sejr og skuffelse

Kenneth Madsen/Mette Felthaus, Suzuki Swift R+

Jacob Madsen/Line Nedergaard, Suzuki Swift Kit Car

Allan Kirkegaard/Anja Søndergaard, Suzuki Swift Kit Car

SEJR TIL SUZUKI MOTORSPORT I DM3

På trods af tekniske udfordringer og sygdom, kørte Teamet sig alligevel helt til tops og tog både den generelle sejr og 2 klassesejre

Kenneth Madsen/Mette Felthaus, Suzuki Swift R+

Jacob Madsen/Morten Andreasen, Suzuki Swift Kit-car

Allan Kirkegaard/Anja Søndergaard, Suzuki Swift Kit-car

ANDET DM-RALLY PÅ LOLLAND

Falster Kenneth 1 LAV

KLASSESEJR OG 2. PLADS TIL SUZUKI I SYDHAVSRALLY

Allan Kirkegaard / Anja Søndergaard, Suzuki Swift Kit-car

Kenneth Madsen / Mette Felthaus, Suzuki Swift R+

Jacob Madsen / Line Nedergaard, Suzuki Swift Kit-car

FART OG DRAMA I ÅRETS FØRSTE DM-RALLY

Cimbern-Rallye blev den længe ventede start på årets DM-rally

Kenneth Madsen / Mette Felthaus, Suzuki Swift R+

Jacob Madsen / Line Nedergaard, Suzuki Swift Kit-car

Allan Kirkegaard / Anja Søndergaard, Suzuki Swift Kit-car

Uddrag af Cimbern-Rallye

Rally Bohemia i Tjekkiet

DM-formen blev pudset af i Tjekkiet

Juli 2020

For Kenneth Madsen blev årets første løb Rally Bohemia i Tjekkiet, der gav vigtige kilometer i den nye Suzuki Swift R+, inden kampen om DM i Dansk Super Rally skydes i gang. Selv om man har kørt enkelte tests undervejs, er der intet som at køre et rigtigt rallyløb, og da DM-sæsonen først går i gang til september, valgte Suzuki Motorsport Danmark derfor at køre Rally Bohemia i Tjekkiet for at få testet formen af. Det var ikke mindst vigtigt for Kenneth Madsen, som efter at have kørt med forhjulstræk med stor succes i mange år, nu er rykket en klasse op og skal køre Dansk Super Rally i en Swift R+ med firhjulstræk og turbomotor.

Til løbet i Tjekkiet var det dog ikke kun bilen, som var ny, men også co-driveren. Kenneth Madsens faste co-driver, Mette Felthaus, var forhindret i at deltage, så i stedet blev det Morten S. Andreasen, der normalt kører rally med sin bror Martin, og derfor er en erfaren co-driver, som tog plads i det andet sæde. Oprindelig skulle Jacob Madsen også have kørt Bohemia Rally i sin Swift Kit Car, men et pludseligt opstået teknisk problem gjorde, at man valgte at blive i Danmark.

Det lovede godt for selve løbet, selv om regnen faldt tungt forud for de første prøver. Da teamet spurgte, hvordan det var ude på prøverne, havde Kenneth Madsen et kort og kontant svar: Det var glat og lærerigt! Den danske bil kom dog heller ikke udenom en enkelt snurretur på løbets sidste dag, heldigvis uden skrammer på hverken bil eller kørere.

Da løbet var slut, og man kunne køre over målrampen efter 18 prøver, var det på en 15. plads generelt og 3. plads i klassen. I den lynhurtige Swift R+ fra Suzuki Motorsport Danmark er blikket nu rettet mod mesterskabet i Dansk Super Rally, når sæsonen går i gang i september.

SUZUKIS RALLYTEAM KLAR TIL SÆSONSTART

Juni 2020

Når sæsonen går i gang, er Suzuki Motorsport klar til at give den gas, ikke mindst med Kenneth Madsen bag rattet i en Swift R+, som skal kæmpe om DM-titlen i Dansk Super Rally

Når danmarksmesterskabet i rally skydes i gang med forsinkelse i september, vil det være længe ventet af Suzuki Danmarks rallyteam med Kenneth Madsen, Jacob Madsen og Allan Kirkegaard. Teamet har netop haft mulighed for at køre de første tests på nogle afspærrede veje på Falster.

Det var en fed følelse at komme i gang igen,” som Kenneth Madsen siger. “Det var lidt, som når køerne bliver sluppet ud på græs!

Ventetiden føltes uden tvivl ekstra lang i år, for efter at have kørt i klassen med forhjulstræk er Kenneth Madsen rykket op i den øverste klasse Dansk Super Rally, hvor han sammen med sin codriver Mette Felthaus nu skal køre en Suzuki Swift R+ med turbomotor og firehjulstræk.

Nedenfor kan du komme tæt på bilerne og teamet med interviews, billeder, video og teknik!

Vi Kører 2020 færdig og ser, hvad 2021 bringer!

Nu fik vi endelig lov til at komme ud at køre igen

Allan Kirkegaard og co-driver Mathilde Ladefoged satser på at kunne fortsætte de gode takter i 2020

Det sidste team fra Suzuki Motorsport er Allan Kirkegaard og co-driver Anja Søndergaard, som stiller til start i Suzuki Swift Kit Car. Anja er ny i teamet, men ikke ny i rally sammenhæng, da hun sidste sæson var co-driver i Adam Cuppen. De satser på at kunne vise gode takter i 2020-sæsonen, som på grund af forsinkelsen bliver kort, men intens.


Team Kenneth Madsen / Mette Felthaus

Suzuki Swift Swift R+

  • 1598 ccm turbomotor (4WD)

  • 280 hk

  • 6 trins sekventiel gearkasse 

  • 18" hjul

  • Proflex justerbar undervogn

  • 0-100 km/t på 4 sek

  • topfart 190 km/t

  • vægt 1230 kg

Team Jacob Madsen / Line Nedergaard

Suzuki Swift Kit Car

  • 1598 ccm sugemotor med spjældhuse (2WD)

  • 212 hk

  • 6 trins gearkasse med elektrisk paddelshift

  • 17" hjul

  • Reiger Justerbar undervogn

  • 0-100 km/t på 6 sek

  • Topfart 175 km/t

  • Vægt 1030 kg

Team Allan Kirkegaard / Anja Søndergaard

Suzuki Swift Kit Car

  • 1598 ccm sugemotor med spjældhuse (2WD)

  • 212 hk

  • 6 trins sekventiel gearkaase

  • 16" hjul

  • Reiger Justerbar undervogn

  • 0-100 km/t på 6 sek

  • Topfart 175 km/t

  • Vægt 1030 kg

Suzuki artikler og nyheder Artikler & nyheder

Cappuccino - Suzukis charmerende roadster
Suzuki Motorsport 2021
Suzuki Motorsport deltager i både nationale og internationale rallyløb, herunder den danske DM...
Suzuki 4x4 Denmark - offroad for alle
Suzukis offroad modeller har deres egen fanskare, der arrangerer træf og deler tips og tricks med...